Xiaomi prekvapilo nie len trh, ale aj Huawei. Predali viac smartfónov ako ich najväčší rival

Spoločnosť Xiaomi bezpochyby patrí medzi jedného z najžiadanejších výrobcov smartfónov posledných rokov. Svoju popularitu si vybudovala hlavne vďaka skvelému pomeru ceny a výkonu, kde si dovolíme povedať, že nemá veľa konkurencie. Preto sa dlhé roky spoločnosť  zaraďuje medzi prvými 5 medzi najväčšími výrobcami smartfónov na svete. V podstate sme si zvykli na poradie výrobcov Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi, […]
Xiaomi-Huawei

Spoločnosť Xiaomi bezpochyby patrí medzi jedného z najžiadanejších výrobcov smartfónov posledných rokov. Svoju popularitu si vybudovala hlavne vďaka skvelému pomeru ceny a výkonu, kde si dovolíme povedať, že nemá veľa konkurencie. Preto sa dlhé roky spoločnosť  zaraďuje medzi prvými 5 medzi najväčšími výrobcami smartfónov na svete. V podstate sme si zvykli na poradie výrobcov Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi, a Oppo.

Najnovšie čísla však ukazujú, že dochádza k výrazným posunom na trhu. Podľa spoločnosti Strategy Analytics, ktorá zverejnila čísla predajov smartfónov za uplynulý mesiac, sa dozvedáme, že Xiaomi preskočilo Huawei a Apple sa opäť dostal na 2. priečku najpredávanejších smartfónov. Inými slovami, spoločnosť Huawei spadla o dve priečky nižšie.

Pohyb v predajoch medzi najväčšími výrobcami smartfónov však nenastal z dôvodu, že by predali viac smartfónov, ba naopak. Celkovo bolo predaných len 62 miliónov smartfónov, čo predstavuje pokles o 38% za rovnaký mesiac minulého roka. V prípade Samsungu, spoločnosť predala o 17% zariadení menej. Spoločnosť Apple predala celkovo o 27% smartfónov menej. Pokles predaja smartfónov zo strany Xiaomi bol 32% a v prípade spoločnosti Huawei, predaje zariadení poklesli až o 69%.

  1. Samsung – 18,2 milióna predaných zariadení/február
  2. Apple – 10,2 milióna predaných zariadení/február
  3. Xiaomi – 6 miliónov predaných zariadení/február
  4. Huawei – 5,5 milióna predaných zariadení/február
  5. Oppo – 4 milióny predaných zariadení/február

V súčasnosti sa všetky spoločnosti trápia vo všeobecnosti s predajmi, dôvodom je hlavne šíriaca sa choroba COVID-19, ktorá ovplyvnila spotrebiteľské správanie používateľov. Jednak v mnohých krajinách došlo k obmedzeniu pohybu, tak na druhej strane, mnoho spoločností bolo nútených zavrieť svoje brány z karanténnych dôvodov. Zároveň treba ešte dodať, že spoločnosť Huawei sa aktuálne trápi aj so sankciami zo strany americkej vlády, ktoré jej obmedzujú využívanie tovarov a služieb amerického pôvodu vrátane služieb spoločnosti Google.

 

Komentáre k článku (0)

Skryť

Pridaj komentár